Hód Adrienn kortárs tánc előadása a Peterke-völgyben, a Horgász büfé melletti szabadtéri színpadon tervezett kezdés: 19.00 óra

2010. augusztus 21., szombat

HODWORKS
Hód Adrienn - koreográfus
Molnár Csaba
Hadi Júlia
Cuhorka Emese
Garai Júlia
Mizsei Zoltán - zene 

 A fényképeket Péter Petra készítette

hod 169-2.JPG
 
Garai Júlia, Molnár Csaba,Hadi Júlia, Cuhorka Emese
 
 
hod 121-2.JPG
Molnár Csaba
 
 
hod 153-2.JPG
Mizsei Zoltán - zene 
 
 
 
hod 185-2.JPG
Hadi Júlia 
 
 
hod 127-2.JPG
Molnár Csaba
 
hod 182-2.JPG
 
 
hod 108-2.JPG
A Közönség
 
 
 
HODWORKS
Hód Adrienn
1094 Budapest, Tűzoltó u. 3. 3/2.
e-mail: hodworks@gmail.com
 
Mindennapi rutin
- projektterv -
2010
Mindennapirutin:
atáncostáncol,
a koreográfuskoreografál,
a zenészzenél.
A munkamódszeremről:
Olyan táncosokkal dolgozom, akik nyitottak az együttgondolkodásra és az improvizációra. Előadásaim próbafolyamatának meghatározó része a szereplőkkel (táncosokkal és zenészekkel) való közös kreatív munka, ezért fontos a megfelelő alkotótársak megválasztása. Úgy választok szereplőket, hogy azt keresem, kik a legalkalmasabbak arra, amit meg akarok megmutatni. Alapvetően fontos a magas szintű tánctechnikai tudás, az elmélyült és biztonságos testismeret, hiszen ettől tudja egy táncos szabadon, félelem nélkül használni a testét. Előítélek, stílusok, besorolások nélkül. A próbateremben zajló kutatómunka során új formá(ka)t keresünk.
A létrejövő formához (darabhoz) meg kell keressem azokat az eszközöket, amik által megvalósul, tehát (játék)szabályokat, azaz kompozíciós elveket rögzítek le, amik a formát hordozzák. A színpadi megvalósulásban is nagyon nagy mértékű az improvizáció, így a játékszabályoknak nagyon tisztáknak és tudatosnak kell lenniük. Az adott darab eszköztárán múlik az, hogy az milyen lesz. Mire mutat rá, mit szeretne kommunikálni.
Az utóbbi években (a HODWORKS „korszakban“) ezzel a munkamódszerrel dolgozom, és ebben az évben szeretnénk az alkotói folyamatot nyitottá tenni. A tervezett munkabemutatók során egy-egy sűrtített próbafolyamat eredményét mutatjuk be. Ez nem egy folyamat (mint az Ismeretlen kutatása esetében), hanem minden munkabemutató egy új darab gondolatának a felvázolása, csak nyers formában. Később persze ezekből a nyers vázlatokból kiválaszthatjuk azt (azokat), amin érdemes tovább dolgozni és a egy „rendes“ bemutatóig elvinni a munkát.
 
Szerkezet:
Összesen 8 rövid (30-60 perces) etüd bemutatása, 4 a tavaszi, 4 az őszi félévben.
Minden etüd bemutatását egy kb. 2-2 hetes próbafolyamat előzi meg, ez egy koncentrált, sűrtített munkát jelent.
A bemutató után kezdenénk is a következő próbát, így kb. 3 hetente tervezzük 1-1 etüd bemutatását, azaz munkabemutatót. A munkabemutatók után beszélgetést kezdeményezünk a közönséggel, visszajelzéseket várunk, amik szintén inspirálhatják a további munkát.
 
 
 
 
Atervezett alkotótársak:
 
Zene: Mizsei Zoltán, Sőrés Zsolt, Márkos Berci, Bakai Marci, Hilary Jeffrey, Püski Attila, Koltai Katalin,
valamilyen énekkar...
 
Tánc: Garai Júlia, Biczók Anna, Cuhorka Emese, Hadi Júlia
 
A munkabemutatók tervezett helyszínei: Trafó, SÍN, Gödör, Goli.
A Trafóban a témától függően a stúdió vagy a nagy színpad, ha találunk olyan időpontot amikor van lehetőség bejutni. A TÉR témához például (most ezen kezdtünk dolgozni) a stúdió kicsi, az egy nagy teret kíván.
Olyan tér kell a bemutatókhoz, ami alkalmas a táncolásra, van linóleum, és minimális technika, ha zenésszel, zenészekkel dolgozom, akkor nekik hangfal, erősítő hogy megszólaljanak, vagy egy CD-lejátszó ha arról dolgoznánk.
Fény: elég a térnek egy általános erős fény (munkafény és plusszban az egész teret megvilágító néhány lámpa) de nem kell semmilyen speciális dolog.
 
Időpontnak ideális lenne egy nem hagyományosan „színházi“ időpont, hanem az adott hely lehetőségei szerint bármi jó lehet.
Március végén az első, aztán április közepe, május eleje és május vége. Ősszel pedig a következő témák.
 
Sajtó:
Készül sajtóanyag (remélhetőleg az egész sorozatra felépítve), illetve a saját címlistánkra menne ki az anyag, facebook... stb.
Kővágó Imre próbafotói
Hodworks honlap és Blog
 
Aki odajön, annak ez olyan élmény, mint egy előadás, bejön megnézi! Ha akar, marad beszélgetni.
 
TÉMÁK az egyes etűdökre:
(ezek külön vagy néhány egy esten belül tételekként megvalósítva, emiatt a hosszúságuk változékony egyenlőre)
 
TÉR
(Teljes figyelemmel a térre irányuló kompozítció,
ember a térben, táncos a térben, testrészek, formák a térben, mozdulatok által egyszerűen rajzolt vonalak-formák a térben, valamint a táncosok testrészei egymáshoz képest a térben, a test által megmozgatott tér reakciói a másik táncoson...)
 
IDŐ
(Teljes figyelemmel a tempóra irányuló kompozíció,
az idő határozza meg a történéseket, a tempó egymáshoz képest, tempó szólóban a testrészek között, lassítás, gyorsítás, ütemtartás... )
 
DINAMIKA
(Teljes figyelemmel a dinamikára irányuló kompozítció,
mikor, mennyi erővel, energiával dolgozom. Ezeknek a mennyisége adja meg a test tónusát, végleteket keresni ebben.)
 
1 VAGY 2
(Egyedül vagy ketten? ennek a felvetése kompozíciókban)
 
JOBBRÓL BALRA
(Minden jobbról balra történik a térben, ez alapvetően egy forgószínpadra kitalált mozgásfolyamat.)
 
ÉRINTÉS
(Testfelületek érintkezései által létrejövő mozgások, hatások. A testek melyik részükkel érintkeznek, érintkezhetnek, milyen minőségebn történik az érintés, milyen hatása van az érintésnek a mozgásra. Mikor, hogyan változik meg a test mozgása ha találkozik egy másik testtel, enged, ellenál, ennek rétegei.)
 
ÉRZELMEK
(Érzelmek írányítják a test mozgását. Megpróbálunk teljesen az érzelmeinkre hagyatkozva irányítani a mozgásunkat. Hogy néz ez ki? Ezeknek a testeknek a találkozása mit hoz elő.)
 
SZÍNEK
(Színek használata, absztrahálása mozgásban.)
 
ZENEI ÁTÉLÉS
(Válogatott zenékre, rácsapás-szerűen mint a licitálásnál, aki lép övé a tánc. Teljes mértékben a zene által előhívott érzelmi, storys, fíling mozgások. A zene teljes testértelmezése.)
 
 
 
Ezek mind nagyon absztrakt módon értelmezve.
 
Minden előadáshoz párosulna egy élő zenei felépítmény.
 
Ezekkel a témákkal kezdenénk el foglalkozni és a próba alatt derül ki, hogy melyiket érdemes végig vinni egy bemutatásig. Minden előadáshoz leírnánk, hogy mi volt a kiindulópontunk, hogy a nézőknek is segítsünk, mi a figyelem központja.
 
 
Hód Adrienn
 

2010. március 10. Budapest 

A bejegyzés trackback címe:

http://bkh2010.blog.hu/api/trackback/id/tr892172038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.